loading...
مرجع دانلود پایان نامه و پروژه
HPF بازدید : 192 سه شنبه 1392/11/01 نظرات (0)

طرح توجیهی تولید و بسته بندی نمک

 

طرح توجیهی تولید و بسته بندی نمک یددار با ظرفیت 4000 تن در سال

موضوع طرح : تولید و بسته بندی نمك یددار

ظرفیت : 4000 تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

دوره بازگشت سرمایه: 18 ماه

اشتغالزایی : هفت نفر

چکیده: كمبود ید سلامتی انسان ها را از راههای مختلف به مخاطره می‌اندازد. مهم ترین تاثیر منفی كمبود ید، عدم رشد طبیعی مغز انسان است. بعضی از عوارض ناشی از كمبود ید، در صورت بروز، غیر قابل جبران می‌باشند اما همه این عوارض به طور كلی و به سادگی با استفاده از یكسری تكنیك ها و روشهای افزودن ید به مواد مصرفی قابل پیشگیری هستند، به طوری كه مسئولین بهداشت و سلامتی و سازمان های بین المللی به طور فزاینده ای تشخیص داده اند كه پیشگیری از عوارض ناشی از كمبود ید یك هدف قابل حصول می‌باشد كه منافع زیادی برای مردم جهان خواهد داشت.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 16

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


HPF بازدید : 316 دوشنبه 1392/10/30 نظرات (0)

طرح توجیهی تولید پفک نمکی

 

طرح توجیهی تولید پفک نمکی با ظرفیت 400 تن در سال

موضوع طرح : تولید پفك نمكی

ظرفیت : 400 تن در سال

دوره بازگشت سرمایه: شش و نیم ماه

میزان اشتغالزایی : یازده نفر

چکیده: مراحل تولید پفك نمكی با ورود پودر ذرت از قبل آماده شده به میكسر و رساندن رطوبت آن به 12% آغاز می‌شود. سپس پودر وارد اكسترودر شده و در آن به شكل لوله هایی توخالی در آمده و در انتهای سیلندر آن تیغه ای این لوله ها را به ابعاد دلخواه قطع می‌كند.

در قسمت مخزن آماده سازی لعاب یا دراژه روغن پودر پنیر ، رنگ های مجاز خوراكی و نمك با درصدهای لازم مخلوط شده و لعاب حاصل وارد 2 عدد تانك ذخیره لعاب می‌شود.

پفك های خارج شده از اكسترودر پس از خشك شدن اولیه توسط دوش هایی به این لعاب آغشته می‌گردند و سپس مجددا به مدت پانزده دقیقه حرارت داده می‌شوند تا رطوبت نهایی به 8% برسد. نهایتا پفك تولیدی توسط نوار نقاله به قسمت بسته بندی انتقال یافته و در بسته های 20 تا 25 گرمی بسته بندی و كارتن گذاری شده و به انبار منتقل می‌شوند.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 17

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


HPF بازدید : 259 جمعه 1392/10/27 نظرات (0)

طرح توجیهی جمع آوری شیر

 

طرح توجیهی جمع آوری شیر با ظرفیت 8/5 تن در روز

موضوع طرح : جمع‌ آوری شیر به ظرفیت 8/5 تن در روز

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

دوره بازگشت سرمایه: 28 ماه

چکیده: جمعیت جهان كه در آغاز قرن پیش حدود دو میلیارد نفر تخمین زده می‌‌شد به بیش از شش میلیارد نفر در آغاز سده جدید افزایش یافته و پیش بینی می‌شود كه تا سال 2020 این رقم از مرز هشت میلیارد نفر عبور كند، یعنی در طول فقط دو دهه ، جمعیتی بالغ بر كل جمعیت جهان در آغاز قرن بیستم به جمع نفوس جهان افزوده خواهد شد. نیاز روزافزون این جمعیت رو به رشد به مواد غذایی ، رشدی جهشی را در صنایع غذایی تمام ملل ایجاب می‌نماید. شیر، یكی از مهم ترین مواد خوراكی مورد استفاده بشر است. شیر با دارا بودن مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ، كلسیم ، سایر مواد معدنی و نیز حدود750 كیلوكالری انرژی در هر لیتر می‌تواند سهم عمده ای در سلامت و سبد غذایی افراد جامعه داشته باشد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 15

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


HPF بازدید : 162 سه شنبه 1392/07/16 نظرات (0)

 

موضوع طرح : بسته بندی عسل به ظرفیت 240 تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

دوره بازگشت سرمایه: 17 ماه

چکیده طرح: عسل حاوی بیش از هفتاد ماده مفید برای بدن انسان است. اساسا عسل از گلوكز، فروكتوز و منو ساكارید ها ساخته شده است. همچنین عسل دارای آنزیم های مفیدی از جمله آمیلاز، سوكراز، كاتالاز، پراكسیداز و لیپاز بوده و در رده بندی غذاهای سرشار از آنزیمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اینكه مواد معدنی مختلفی مانند كلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، كلر، فسفر، گوگرد و ید نیز در عسل یافت می‌شوند.

عسل به عنوان یك ماده كامل غذایی همچنین دارای انواع ویتامین ها (B1,B2,B3,B5,B6,C,E,K)، اسیدهای آلی ( اسید مالیك، وینیك، سیتریك، لاكتیك و اگزالیك ) و پروتئین‌ها بوده و می‌تواند 315 تا 335 كیلوكالری انرژی ( به ازای هر یكصد گرم ) تولید نماید.

از دیگر سو عسل دارای خواص درمانی، ضد عفونی كنندگی و حفاظت از مواد آلی در مقابل تجزیه و فساد می‌باشد. ابن سینا دانشمند بزرگ ایران در كتاب قانون ، در مورد معجون فلاسفه ( تهیه شده با عسل ) می‌نویسد :« ... در هنگام زیاد شدن بلغم، اندرون را تقویت، نیرو را زیاد، اشتها را باز می‌كند، عسل ، خوراكی است كه جوانی را جاویدان می‌سازد، حافظه را نیرو می‌بخشد و گذشته را در خاطره زنده می‌كند، اندیشه را پاك و زبان را می‌گشاید.»

كلیه موارد مطروحه ، اهمیت استفاده از عسل به عنوان یك ماده غذایی مقوی و همچنین دارویی طبیعی را خاطرنشان می‌سازند. از دیگر سو با عنایت به رشد جمعیت و تنوع محصولات تولیدی و بالا رفتن سطح رقابت در زمینه عرضه انواع محصولات غذایی ، بهبود مستمر كیفیت محصولات و ایجاد تنوع در عرضه مناسب تر، از مواردی هستند كه بایستی هر چه بیشتر مد نظر قرار گیرند. رعایت این موارد می‌تواند منجر به دسترسی آسان و ارزان مصرف كنندگان به مواد غذایی شود. طرح حاضر نیز با مد نظر داشتن « فرآوری و بسته بندی عسل در ظروف شیشه ای نیم پوندی و ظروف یك‌بار مصرف از جنس پلی پروپیلن یا پلی استایرن » سعی در حصول به هدف فوق را دارد. ضمن اینكه با اجرای این طرح ، می‌توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد كه با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می‌توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003 - 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 16

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


HPF بازدید : 188 جمعه 1392/06/01 نظرات (0)

 

طرح توجیهی بسته بندی گوشت قرمز

موضوع طرح : بسته بندی گوشت قرمز

ظرفیت : 1600 تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

میزان اشتغالزایی : چهل و شش نفر

دوره بازگشت سرمایه: هجده ماه

 چکیده طرح:    بسته‌بندی به عنوان یك ابزار كارآمد سالهاست كه مورد  نظر كارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینكه قابلیت نگهداری بهتری را به كالا می‌بخشد در كسب سهم بالاتری از بازار برای كالای مورد نظر نیز مؤثر است.     نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند كه عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive . چنانكه از واژه به كار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمی‌اید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 22

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 269 یکشنبه 1392/05/27 نظرات (0)

 

طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی

موضوع طرح : تولید چیپس سیب‌زمینی

ظرفیت : 500 تن در سال

دوره بازگشت سرمایه: ده ماه

میزان اشتغالزایی : چهارده نفر

چکیده طرح: برای تولید چیپس ، لازم است از سیب زمینی مرغوب استفاده شود . سیب زمینی باید درشت ، سالم ، كاملا رسیده و دارای كمترین مقدار گره و حفره در سطح آن باشد. پس از اینكه سیب زمینی مرغوب انتخاب گردید، در آب شسته می شود تا گرد وخاك و هرگونه مواد خارجی سطح از آن پاک شود. سپس باید سیب زمینی را پوست كنده و آن را بصورت تراشه های نازک در آورد پوست كندن سیب زمینی توسط دستگاه های سایش انجام می گیرد. برای این منظور در كارخانه ها بیشتر از روش سایش استفاده می شود. در این روش ضایعات سیب زمینی بین 1 تا 4 درصد است ، كه این مسئله بستگی به شكل ، اندازه و عمق گره ها و همچنین مدت زمانی دارد كه سیب زمینی در انبار نگهداری شده است .          چنانچه سیب زمینی پوست كنده را در معرض هوا قرار دهیم ، رنگ آن تیره مایل به قهوه ای می شود، كه پس از خشك شدن ، تبدیل به خاكستری می گردد...

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 21

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 191 شنبه 1392/05/26 نظرات (0)

 

طرح توجیهی تولید رشته آشی و پلویی

موضوع طرح : تولید رشته آشی و پلویی

ظرفیت : 360 تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

دورة بازگشت سرمایه: 19 ماه

اشتغالزایی : نه نفر

چکیده طرح:    پدیده پویایی در یك جامعه ، گذشته از تاثیر در ساختارهای دیگر زندگی از قبیل روابط اجتماعی ، مسكن ، بهداشت، آموزش و غیره، كم و بیش در نوع و مواد مصرفی آن جامعه نیز تاثیر مستقیم داشته و بسته به وضعیت اقتصاد جامعه در اغلب جوامع دگرگونی های كاملا مشخص، در وضع و نوع تغذیه به وجود آورده است.    لذا همین مساله باعث شده است كه اقشار مختلف جامعه در میان غذاهای متنوع دست به انتخاب زده و نوع مواد مصرفی را با در نظر گرفتن دو فاكتور اساسی یعنی مطلوبیت فرهنگی و امكانات اقتصادی در برنامه غذایی خود قرار دهند.    در این میان یكی از انواع غذاهایی كه با توجه به معیارهای مورد اشاره مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفته است انواع رشته های آش و پلویی می باشد كه گذشته از ظاهر مطلوب و تطابق با تحولات فرهنگی از جنبه اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 20

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 390 چهارشنبه 1392/05/23 نظرات (0)

 

طرح توجیهی تولید نان فانتزی

موضوع طرح : تولید نان فانتزی

ظرفیت : 500 تن در سال

سهم تسهیلات: 960 میلیون ریال

دوره بازگشت سرمایه: 20 ماه

اشتغال زایی : 13 نفر

چکیده طرح:    برای پخت نان ، از زمانهای بسیار دور روشهای متنوع و جالبی وجود داشته است . به احتمال زیاد قدیمی ترین روش پخت نان كه بیشتر در میان چادر نشینان متداول بوده، روشی است كه برای پختن یك نوع نان ابتدایی به نام كوماج مورد استفاده قرار می‌گرفته است. پس از آن ، پختن نان های مسطح نظیر لواش بر روی سنگ یا تاوه داغ رایج گردید. كم كم تنورهایی كه هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا و بخصوص ایران متداول هستند برای تهیه نانهای پهن نظیر تافتون و لواش اختراع گردید . جنس این تنورها از خاك رس است. بعدها تنور نان سنگك و بربری مورد استفاده قرار گرفتند كه با تغییر مختصری در كشورهای غربی هم برای پخت نان از آنها استفاده می‌شود. عیب این تنورها در این است كه قطعاتی كه اول وارد می‌شوند آخر خارج می‌شوند و بعلاوه چون دمای نقاط مختلف تنور یكسان نیست ، نانهای حاصل دارای پخت یكنواخت نیستند. برای رفع این نقیصه ،روشهای نوین عمل‌آوری خمیر و پخت نان  ابداع گردیده كه از آن جمله نان های حجیم و فانتزی می‌باشند كه علاوه بر پایین بودن ضایعات نان ،  از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و ویتامین ها و پروتئین های موجود در نان به دلیل روش پخت در فرهای گردان یا سینی دار حفظ می‌گردد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 20

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 256 چهارشنبه 1392/05/23 نظرات (0)

 

طرح توجیهی تولید نان فانتزی

موضوع طرح : تولید نان فانتزی

ظرفیت : 750 تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

دوره بازگشت سرمایه: 17 ماه

اشتغالزایی: 17 نفر

چکیده طرح:    بی‌شك غلات بیشترین سهم را در سبد غذایی جوامع بشری دارا هستند. در این میان گندم به لحاظ دارا بودن خواص ویژه خود كه قابلیت تبدیل شدن به نان را دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است . به گونه ای كه برخی از ارقام وحشی آن از حدود پانزده هزار سال قبل از میلاد مسیح در مصر و بین‌النهرین می‌روییده است و دانه‌های این گیاه مومیایی های فراعنه مصر از اهرام این كشور به دست آمده است.     در ایران ، نمونه های گندم در كاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده در دامغان ، غارهای نزدیك به دریاچه مازندران و همدان به دست آمده است و باستان‌شناسان عقیده دارند كه گندم از حدود 5 تا 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح در این مناطق كشت می‌شده است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 20

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 175 چهارشنبه 1392/05/23 نظرات (0)

 

طرح توجیهی باغداری و پرورش میوه جات

موضوع طرح :   باغداری و  پرورش میوه ( گردو ، شلیل و هلو ) و محصولات زیر درختی (‌یونجه )

ظرفیت : پانزده هكتار

محل اجرای طرح : قابل اجرا دركلیه مناطق كشور

دوره بازگشت سرمایه: شش ماه

میزان اشتغال زایی : هشت نفر

چکیده طرح:       با ماشینی شدن زندگی انسانها و كاهش بیش از پیش فعالیت های بدنی ، تمایل افراد برای استفاده از میوه ها و سبزیجات به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن ناشی از شهرنشینی افزایش می یابد. این نكته مبین لزوم توجه بیشتر به بخش كشاورزی كشور می باشد. با توجه به این نكته كه شرایط اقلیمی منحصر به فرد  ایـران موجب شده است كه در میان كشورهای منطقه از موقعیت ممتازی در زمینه كشاورزی و پرورش محصولات باغی برخوردار گردد به نظر می رسد ایران می تواند قطب تولید محصولات كشاورزی و باغی در منطقه تبدیل شود. لكن برغم وجود چنین ویژگیهایی، به لحاظ توجه ناكافی به اصول علمی كشاورزی و عدم برخورداری كشاورزان از وسایل مكانیزه كشاورزی ، استفاده مطلوبی از ظرفیت های موجود نشده است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 22

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 182 چهارشنبه 1392/05/23 نظرات (0)

 

طرح توجیهی پرواربندی گوساله

موضوع طرح : پروار بندی گوساله

ظرفیت : هفتاد و پنج راس در هر دوره ( یكصد و پنجاه راس در سال )

محل اجرای طرح : قابل اجرا دركلیه مناطق كشور

دوره بازگشت سرمایه : 23 ماه

میزان اشتغال زایی : 11 نفر

چکیده طرح:     طرحهای دامپروری خصوصا پرورش گاو و گوسفند با روشهای علمی و درقالب واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی موجبات دستیابی به تولید اقتصادی و بهداشتی فراورده های دامی را فراهم می آورد. با اجرای این گونه طرحها علاوه بر تامین پروتئین دامی جوامع در حال رشد، راندمان تولید افزایش یافته و از امكانات بالقوه و بالفعل محلی و منطقه ای استفاده بهینه به عمل می آید مضافاً اینكه باعث ایجاد اشتغال مولد گردیده و سوددهی معقولی را برای سرمایه گذار در پی خواهد داشت. ضمن اینكه این طرح دارای این قابلیت می‌باشد كه در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 21

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 


HPF بازدید : 160 شنبه 1392/05/19 نظرات (0)

 

طرح توجیهی پرورش قارچ خوراکی

موضوع طرح :پرورش قارچ خوراكی به ظرفیت 100 تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر كشور

دوره بازگشـت سرمایه: 18 ماه

چکیده طرح:     قارچ ، به علت اینكه سرشار از مواد پروتئینی ، گلوسیدی ، ویتامین‌ها و لیپیدها است می‌تواند غذای مناسب و كاملی برای انسان به شمار آید. ضمن اینكه به واسطه سهولت پرورش قارچ های خوراكی می‌توان آنها را به صورت تازه ، خشك ، كنسرو و پودر به بازار عرضه نمود.    اجرای این طرح به عنوان یك فعالیت تولیدی ، ضمن اینكه گامی به سوی خود اتكایی كشور  در صنایع غذایی به شمار می‌رود، می‌تواند بسترساز اشتغال به كار نیروهای متخصص ( خصوصا در علوم كشاورزی ) و فاقد تخصص گردد. ضمن اینكه بانوان كارآفرین نیز می‌توانند با پیاده سازی این طرح، گامی در جهت توسعه میهن بردارند.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 15

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 205 شنبه 1392/05/19 نظرات (0)

 

طرح توجیهی پرورش گاو شیری

موضوع طرح :پرورش گاو شیری

ظرفیت : بیست راس

محل اجرای طرح : قابل اجرا دركلیه مناطق روستایی كشور

دوره بازگشـت سرمایه: 28 ماه

میزان اشتغال زایی : 7 نفـر

چکیده:    نیاز انسان به پروتئین موجب شده كه دامهای اهلی توسط بشر نگهداری و پرورش یافته و بخشی از نیاز غذایی وی را تامین نمایند، یكی از اساسی ترین و مهم ترین مواد غذایی هر جامعه را لبنیات تشكیل می دهد. و پایه تولیدات لبنی شیر است شیر حاوی تركیبات غذایی بسیار غنی از جمله كلسیم ، چربی بدون كلسترول ، ویتامین ها ، علی الخصوص ویتامین  D و مواد پروتئینی می باشد.بطوریكه به تنهایی میتواند غذای كاملی برای انسان محسوب گردد ، غذایی كه مصرف آن برای همة گروههای سنی و جنسی لازم و ضروری است...

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 19

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 


HPF بازدید : 157 شنبه 1392/05/19 نظرات (0)

 

طرح توجیهی پرورش گاو شیری

موضوع طرح :پرورش گاو شیری

ظرفیت : پنجاه راس

محل اجرای طرح : قابل اجرا دركلیه مناطق كشور

دوره بازگشـت سرمایه: 27 ماه

میزان اشتغال زایی : 14 نفـر

چکیده: جمعیت جهان كه در آغاز قرن پیش حدود دو میلیارد نفر تخمین زده می‌‌شد به بیش از شش میلیارد نفر در آغاز سده جدید افزایش یافته و پیش بینی می‌شود كه تا سال 2020 این رقم از مرز هشت میلیارد نفر عبور كند، یعنی در طول فقط دو دهه ، جمعیتی بالغ بر كل جمعیت جهان در آغاز قرن بیستم به جمع نفوس جهان افزوده خواهد شد.    نیاز روزافزون این جمعیت رو به رشد به مواد غذایی ، رشدی جهشی را در صنایع غذایی تمام ملل ایجاب می‌نماید. شیر، یكی از مهم ترین مواد خوراكی مورد استفاده بشر است. شیر با دارا بودن مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ، كلسیم ، سایر مواد معدنی و نیز حدود750 كیلوكالری انرژی در هر لیتر می‌تواند سهم عمده ای در سلامت و سبد غذایی افراد جامعه داشته باشد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 21

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 287 شنبه 1392/05/19 نظرات (0)

 

طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا با ظرفیت 80 تن در سال

طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

موضوع طرح : پرورش ماهی قزل آلا ( در سیستم مدار بسته )

ظرفیت : هشتاد تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا دركلیه مناطق كشور

دوره بازگشـت سرمایه: 21 ماه

میزان اشتغال زایی : هشت نفـر

چکیده طرح:  طرحهاي پرورش ماهي با روشهاي علمي و درقالب واحدهاي صنعتي و نيمه صنعتي موجبات دستيابي به توليد اقتصادي و بهداشتي اين فراورده ها را فراهم مي آورد. با اجراي اين گونه طرحها علاوه بر تامين پروتئين مورد نياز جوامع در حال رشد، راندمان توليد افزايش يافته و از امكانات بالقوه و بالفعل محلي و منطقه اي استفاده بهينه به عمل مي آيد مضافاً اينكه باعث ايجاد اشتغال مولد گرديده و سوددهي معقولي را براي سرمايه گذار در پي خواهد داشت. ضمن اينكه اين طرح داراي اين قابليت مي‌باشد كه در قالب تعاوني هاي بانوان به مرحله اجرا درآيد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 19

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 191 پنجشنبه 1392/05/17 نظرات (0)

 

طرح توجیهی پرورش زنبور عسل

موضوع طرح :پرورش و نگهداري زنبور عسـل

ظرفيت : يكهزار كندوي لانگسروت

محل اجراي طرح : قابل اجرا در اسـتانهاي آذربايجـان شـرقي، آذربايجـان غـربي، لرسـتان، كردسـتان، مازندران، كرمان، خـوزستان، همدان و اصـفهان.

دورة بازگشـت سرمايه: 21 ماه

ميزان اشتغال زايي : 9 نفـر

عسل داراي خواص درماني، ضد عفوني كنندگي و حفاظت از مواد آلي در مقابل تجزيه و فساد مي‌باشد. ابن سينا دانشمند بزرگ ايران در كتاب قانون ، در مورد معجون فلاسفه ( تهيه شده با عسل ) مي‌نويسد :« ... در هنگام زياد شدن بلغم، اندرون را تقويت، نيرو را زياد، اشتها را باز مي‌كند، عسل ، خوراكي است كه جواني را جاويدان مي‌سازد، حافظه را نيرو مي‌بخشد و گذشته را در خاطره زنده مي‌كند، انديشه را پاك و زبان را مي‌گشايد.»     كليه موارد مطروحه ، اهميت استفاده از عسل به عنوان يك ماده غذايي مقوي و همچنين دارويي طبيعي را خاطرنشان مي‌سازند. از ديگر سو با عنايت به رشد جمعيت و تنوع محصولات توليدي و بالا رفتن سطح رقابت در زمينه عرضه انواع محصولات غذايي ، بهبود مستمر كيفيت محصولات و ايجاد تنوع در عرضه مناسب تر، از مواردي هستند كه بايستي هر چه بيشتر مد نظر قرار گيرند. رعايت اين موارد مي‌تواند منجر به دسترسي آسان و ارزان مصرف كنندگان به مواد غذايي شود.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 19

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 207 چهارشنبه 1392/05/16 نظرات (0)

 

طرح توجیهی پرورش زنبور عسل

موضوع طرح :پرورش و نگهداری زنبور عسل

ظرفیت : هفتصد کندوی لانگسروت

محل اجرای طرح : قابل اجرا در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، کردستان، مازندران، کرمان، خوزستان، همدان و اصفهان.

دوره بازگشت سرمایه: ٢۴ ماه

میزان اشتغال زایی : ٧ نفر

طی فرایند پرورش و نگهداری زنبور عسل، همچنین اقدام به ازدیاد کندوها می شود که این  عمل به منظور ترمیم تلفات و فروش انجام می پذیرد. در مناطق گرمسیر حتی می توان از هر کندو یک بچه کندو گرفت. با اجرای این طرح ، علاوه بر کسب سود مناسباقتصادی می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند…

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 19

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 272 چهارشنبه 1392/05/16 نظرات (0)

 

طرح توجیهی پرورش زنبور عسل

موضوع طرح :پرورش و نگهداری زنبور عسل

ظرفیت : هشتصدوپنجاه کندوی لانگسروت

محل اجرای طرح : قابل اجرا در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان،کردستان، مازندران، کرمان، خوزستان، همدان و اصفهان.

دوره بازگشت سرمایه: ٢٣ ماه

میزان اشتغال زایی : ٨ نفر

عسل حاوی بیش از هفتاد ماده مفید برای بدن انسان است. اساسا عسل از گلوکز، فروکتوز و منو ساکارید ها ساخته شده است. همچنین عسل دارای آنزیم های مفیدی از جمله آمیلاز، سوکراز، کاتالاز،  پراکسیداز و لیپاز بوده و در رده بندی غذاهای سرشار از آنزیمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید نیز در عسل یافت می شوند…

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 19

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 188 سه شنبه 1392/05/15 نظرات (0)

 

طرح تولیدی تولید بیسکویت به صورت کامل

چکیده: ایجاد صنایع غذایی وتبدیلی در کشورهای درحال توسعه موجب چند برابر شدن ارزش افزوده محصولات کشاورزی است . ارزان بودن مواد خام , ارزبری کم ، نیروی کار ارزان و نیاز به سرمایه کم همگی ازجمله عواملی است که ایجاد صنایع تبدیلی توجیه پذیر می نماید و موجب چند برابر شدن ارزش افزوده محصولات کشاورزی می شود. ساختار اقتصادی ایران بگونه ای است که بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی همواره از جایگاه ویژه ای در فرآیند توسعه اقتصاد ، اجتماعی وسیاسی کشور برخودار بوده است . امکانات بلقوه ، وسعت اراضی قابل کشت ، تنوع اقلیم ، سهم قابل توجه جمعیت واشتغال درمناطق روستایی ، معیارهای برتری اقتصادی ازجمله برتری بسبی سرمایه گذاری دراین بخش و ارزش سرمایه داری ها و ساختار اقتصادی تولید و محرومیت زدایی استعداد این سرزمین را باری توسعه و رشد کشاورزی وراه اندازه صنایع تبدیل و غذایی توجه می کند.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 28

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 122 یکشنبه 1392/05/13 نظرات (0)

 

 مشخصات محل اجرای طرح :

استان:مرکزی  

شهرستان : اراک . 

بخش : مرکزی  

ابعاد ومساحت محل اجرای طرح

زمینی به مساحت 1500 متر مربع  

نزدیکترین شهر وفاصله آن تا محل کسب و کار در 5 کیلومتری شهراراک واقع است .

فاصله محل استقرارکسب و کار تا جاده اصلی ،نوع راه و جاده مربوطه در کنار جاده اصلی

امکانات تأمین موادو لوازم در محل وجود دارد

امکانات تأمین نیروی کار ماهر در منطقه

چکیده: برای تولید چیپس ، لازم است از سیب زمینی مرغوب استفاده شود. سیب زمینی باید درشت ، سالم ، کاملا رسیده و دارای کمترین مقدار گره وحفره در سطح آن باشد. پس از شستشو ی سیب زمینی ، توسط دستگاه های سایش آن را پوست گیری می کنند. دراین روش سایش ضایعات سیب زمینی بین 1 تا 4 درصد است ، که این مسئله بستگی به شکل ، اندازه و عمق گره ها و همچنین مدت زمانی دارد که سیب زمینی در انبار نگهداری شده است . پس از کندن پوست سیب زمینی ، نوبت به تهیه تراشه های نازکی از آن می رسد . بدین ترتیب که سیب زمینی به داخل ظرف قیفی شکل بنام هاپر ریخته می شود و با عبور از میان دستگاه مذکور ، به درون ماشین برش سرازیر می گردد در هنگام برش , و به منظور شسته شدن نشاسته ازسطح تراشه ها ، یک جریان آب دائمی باید از روی آنها عبور نماید. چنانچه نشاسته ازسطح تراشه ها شسته نشود ، باعث چسبیدن آنها بهنگام سرخ شدن خواهد گردید .

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 17

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 


HPF بازدید : 138 یکشنبه 1392/05/13 نظرات (0)

 

این فایل طرحی کامل از تولید آبنبات میباشد و به صورت فایل word برای شما آماده شده است و قابل تغییر نیز میباشد .

چکیده: نبات و آبنبات يكي از ساده ترين شيريني‌ها جهت مصرف مي‌باشند. هم از نظر مصرف در مراسم و جشنها و نيز از لحاظ پزشكي نيز در بعضي موارد افت فشار در بيماران، ساده‌ترين راه براي بهبود حال مريض مصرف نبات مي‌باشد. در عين حال از لحاظ قيمت نيز بسيار مقرون به صرفه بوده و از لحاظ تنوع در طعم نيز بسيار متنوع مي‌باشد. از ديگر موارد مصرف نبات مي‌توان به طعم دهي به ديگر موارد غذايي اشاره كرد و در طعم شيريني جات و كيك‌ها از  پودر نبات و آبنبات مي‌توان استفاده كرد.

براي نبات و آبنبات مانند تمام مواد غذايي كه از لحاظ مصرف وسعت زيادي دارند، مي‌توان كالاهاي جايگزين ديگري در نظر گرفت، مانند انواع شكلاتها، تافي‌ها و ديگر شيريني‌جات كه در بازار مصرف موجود باشد. اما هيچ يك از مواد غذايي خود با توجه به شرايط سادة توليد نبات و آبنبات و تنوع در توليد و سهولت در امر تأمين مواد اوليه جايگزين اين دو محصول نخواهند بود و همواره اين محصولات در بازار مصرف جايگاه ويژه‌اي براي خود دارند.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 35

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 


HPF بازدید : 111 یکشنبه 1392/05/13 نظرات (0)

 

چکیده: هدف از انجام اين بررسي ، مطالعه و امکان سنجي احداث واحد توليد غذاي کودک ( شير سويا) است . در اين بررسي بازار فروش، واردات و صادرات ، واحد هاي فعال و در دست احداث , منابع تامين مواد اوليه و کليه ماشين الات و ساير امکانات مورد نياز براي احداث واحد به تفصيل شرح داده شده است. طبق بررسي انجام شده احداث چنين واحدي نياز به سرمايه ثابتي حدود 800 ميليون تومان دارد و سرمايه در گردش مورد نياز برابر 80 ميليون تومان و کا هزينه هاي توليدي سالانه برابر 250 ميليون تومان است. سرمايه گذاري اوليه طرح ظرف مدت 6 ماه برگشت مي يابد . احداث واحد در استان هايي نظير تهران، قزوين و مرکزي از مزيت نسبي برخوردار است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 54

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 164 یکشنبه 1392/05/13 نظرات (0)

 

چکیده: نظام صنعت نوشابه سازي در ايران بر اساس نفوذ شرکتهاي توليد عصاره و کارتلهاي بزرگ و پر توان نوشابه سازي شکل گيري شده است . اين محصول که يکي از نشانه هاي نفوذ غرب در کليه شئون اجتماعي و اقتصادي ما بوده است متاسفانه توانسته است با کوشش نمايندگان داخلي اين کمپاني ها جايگزين نوشا به هاي مقوي محلي شده تا جائي که در پاره اي از خانواده ها جزء لاينکف غذاي روزانه و جيره غذايي افراد قرار گرفته است . واقعيت آن است که توليدات اين صنعت نه تنها مفيد نيست بلکه چه از نظر جسماني و چه از نظر اقتصادي و ملي داراي مضراتي است که اغلب به آنها واقف مي باشند . در حالي که از قديم الايام از گياهان معطر ،گلها وميوه هاي محصول همين مرز وبوم عصاره ها ونوشابه هائي تهيه گرديده و صدها سال است مورد مصرف مردم قرار گرفته است که نه تنها داراي ضرر وزيان نيست بلکه هم از نظر طعم وبو هم از نظر تقويت روحي و جسمي داراي مزاياي زيادي است . عرقيات حاصله از گيا هان وميوه جات که موضوع بحث اين طرح بوده وبراي سرمايه گذاري در توليد آن به روش صنعتي بجاي روش سنتي پيشنها داتي عرضه گرديده است از جمله اين نوشابه ها است که امروزه جهان به فايده آن پي برده به طوريکه مصرف مواد اوليه آن چه به صورت دانه ، ميوه وسبزينه وچه به صورت عصاره وعرقيات ميرود که جاي خود را به طور جدي در سراسر نقاط جهان باز نمايد. اميد است که طرح حاضر مورد توجه سرمايه داران و علا قه مندان به سرمايه گذاري قرار گرفته زمينه فعاليت براي توليد اينگونه محصولات همه ساله زيادتر گرديده تا جائيکه بتواند عرقيات نيز مانند گلاب يکي از اقلام قابل توجه صادراتي گردد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 42

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 236 یکشنبه 1392/05/13 نظرات (0)

 

چکیده: بطور کلی فرآورده های حجیم شده را می توان از بیشتر غلات مانند گندم، جو، برنج و ذرت تولید کرد که به اشکال گوناگون مانند ورقه ای، پولکی یا دانه کامل حجیم شده به بازار عرضه می شوند. از ذرت بیشتر از ساير غلات برای تولید فرآورده های حجیم استفاده می شود.

بر اساس تعاريف استانداردهای ملی، غلات حجيم شده عبارتند از بلغور و آرد غلات كه به وسيله دستگاه اكسترودر، تحت دما و فشار بالا، حجيم و پخته شده و سپس پوشش و طعم داده شده باشند. مايعات شکلاتی، ميوه ای يا انواع طعم های ديگر ميتواند به عنوان ماده پرکننده يا مغزی در اين محصولات تزريق شود يا به عنوان روکش دهنده روی اين محصولات را پوشانده و طعم های متنوعی ايجاد کنند. انواع ديگری از غلات حجيم نيز وجود دارند که بر پايه دانه غلات تهيه ميشوند. در اين روش دانه های گندم، ذرت يا برنج تحت شرايط انفجاری ويژه ای حجيم شده و سپس از ترکيباتی مانند عسل، کاکائو يا مواد مشابه به عنوان روکش دهنده برای آنها استفاده ميشود.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 50

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 321 چهارشنبه 1392/05/09 نظرات (0)

 

این فایل طرح بسیار کامل با عنوان تولید بیسکوییت میباشد . و در یک فایل word برای شما آماده شده است که قابل تغییر میباشد .

چکیده: ایجاد صنایع غذایی وتبدیلی در کشورهای درحال توسعه موجب چند برابر شدن ارزش افزوده محصولات کشاورزی است . ارزان بودن مواد خام , ارزبری کم ، نیروی کار ارزان و نیاز به سرمایه کم همگی ازجمله عواملی است که ایجاد صنایع تبدیلی توجیه پذیر می نماید و موجب چند برابر شدن ارزش افزوده محصولات کشاورزی می شود. ساختار اقتصادی ایران بگونه ای است که بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی همواره از جایگاه ویژه ای در فرآیند توسعه اقتصاد ، اجتماعی وسیاسی کشور برخودار بوده است . امکانات بلقوه ، وسعت اراضی قابل کشت ، تنوع اقلیم ، سهم قابل توجه جمعیت واشتغال درمناطق روستایی ، معیارهای برتری اقتصادی ازجمله برتری بسبی سرمایه گذاری دراین بخش و ارزش سرمایه داری ها و ساختار اقتصادی تولید و محرومیت زدایی استعداد این سرزمین را باری توسعه و رشد کشاورزی  وراه اندازه صنایع تبدیل و غذایی توجه می کند.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 28

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

HPF بازدید : 444 دوشنبه 1392/05/07 نظرات (0)

 

طرح توجیهی کارخانه یخ سازی با ظرفیت 5400 تن در سال

چکیده: یخ در زندگی بشر جایگاه ویژه ای دارد، در اغلب منازل کارگاهها و کارخانه ها و مراکز صنعتی و رستورانها و بیمارستانها و غیره ... نیاز به مصرف آن دارند، برای مسافرین نیز به منظور مطلوبیت مانند نوشابه و آب آشامیدنی در فصول گرم سال مصرف ویژه ای دارد، در مصارف صنعتی جهت نگهداری مواد غذایی برای کوتاه مدت کاربرد خاص خود را دارا خواهد بود، زیرا امکانات ایجاد سردخانه و وسایل سردکننده بعلت گرانی مقرون به صرفه نیستند. در چنین مکانهایی تنها راه نگهداری مواد غذایی در کوتاه مدت در پناه یخ خواهد بود نظیر فروشگاههای سیار فروش مرغ و ماهی و مواد کیسه ای حمل و نقل دار و نظایر آن نیاز مبرم به یخ دارد بویژه مسافران که امکانات سرد کننده به همراه ندارند نیاز شدید به یخ خواهند داشت . به همین منظور احداث واحدهای یخ سازی در مکانهای مختلف کشور ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد...

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 12

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 119 یکشنبه 1392/05/06 نظرات (0)

 

چکیده: روغن سبوس برنج (Rice Bran Oil) محصولی شگفت‌انگیز است که از پوسته خارجی و قهوه‌ای رنگ برنج که متفاوت از شلتوک است تهیه می‌شود. تنها 8 درصد از مقدار برنج آسیاب نشده را پوسته یا سبوس تشکیل می‌دهد، اما همین مقدار حاوی 15 تا 20 درصد روغن است. سایر اجزا تشکیل دهنده آن اسید اولئیک به مقدار 40 تا 50 درصد و 29 تا 40 درصد اسید اشباع شده می باشد که در جای خود بسیار با اهمیت هستند. روغن سبوس برنج محصول جدیدی است که چند سالی است وارد بازار شده و در سبد غذایی خانوار جایگاه خود را کم کم پیدا کرده است. روغن سبوس برنج شامل دو نوع خام و خوراکی است. روغن سبوس برنج خام مهمترین روغن در صنایع صابون سازی است. این ماده توسط حرارت دادن سبوس تازه بدست می آید. اين روغن به جهت اثرات دارويي مثبت از جمله كاهش كلسترول و چربي خون، غذاي سلامتي و روغن قلب ناميده مي‌شود. مصرف روغن سبوس از تجمع پلاكتها در خون در نتيجه امراض قلبي/ عروقي جلوگيري مي‌كند. در طرح ارائه شده

  • - خواص شگفت انگیز تغذیه ای روغن سبوس برنج
  • - کاربردهای تغذیه ای روغن سبوس برنج
  • - روش و مراحل تولید، لیست تجهیزات و ماشین آلات
  • - تجزيه و تحليل هزينه ها و ...

برای تولید 5 تن روغن سبوس برنج در روز، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 7

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 129 جمعه 1392/05/04 نظرات (0)

 

ساخارین مهمترین ماده شیرین سنتتیک میباشد. این ماده بصورت پودری سفید و بلورین است که 550 برابر شیرین تر از ساکاروز (شکرمعمولی) است. این ماده بطور گسترده در صنایع دارویی و مواد غذایی رژیمی کاربرد دارد. اين شيرين كننده بصورت پودر يا قرص عرضه مي‌گردد و در جهان توسط بيماران زيادي مصرف مي شود. بيش از چهل و پنج سال است كه اين شيرين كننده كشف و به شكلهاي مختلف توليد و در اختيار بيماران ديابتي و يا رژيمي قرار گرفته است.

عده اي بر اين باورند كه مصرف ساخارين باعث سرطان مي شود ولی کارشناسان آمریکایی در جدیدترین گزارشات خود تاکید کردند که قند ساخارین تهدیدی برای سلامتی نیست و ضرر ندارد.

ساخارین بطور وسیع در موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

  • 1- صنایع تولید دارو
  • 2- نوشابه های بدون قند و رژیمی
  • 3- صنایع غذایی و قنادی
  • 4- رژیم غذایی بیماران دیابتی

در طرح ارائه شده فرایند کامل تولید ساخارین بهمراه دیاگرام فرایند تشریح شده است. همچنین لیست تجهیزات اصلی مورد نیاز، برآورد اقتصادی ، سودهی اجرای طرح و ... ارائه شده است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 6

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 209 چهارشنبه 1392/05/02 نظرات (0)

 

طرح توجيه فنی، مالی و اقتصادی توليـد و بسته بندی سس مايونز

چکیده: موارد استفاده سس مايونز در تهيه انواع ساندويچ، سالادهاي فصل، سالاد الويه و ... و نيز همراه با ساير غذاها ، تقاضاي مصرف اين ماده غذايي را به سطح بالايي ارتقا داده است، كه اين مطلب مؤيد توجيه اقتصادي اجراي اين طرح ميباشد ضمن اينكه با اجراي اين طرح ، ميتوان بستر مناسبي را براي اشتغال نيروهاي ماهر و نيمه ماهر فراهم آورد كه با توجه به ماهيت صنايع غذايي بانوان ميتوانند سهم بسزايي در آن داشته باشند.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003 - 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 17

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 161 چهارشنبه 1392/05/02 نظرات (0)

 

چکیده: از نظر كاشت و مصرف چای، چيـن اولين محلی است كه اين گياه در آنجا كاشته شده و به مصرف رسيده است . از اين كشور ، چای به ساير نقاط عالم برده شده است و در مجموع كاشت چای شروع شده و به طرف سواحل اقيانوس آرام و پس از آن از طرف جنوب و غرب كاشت چای توسعه يافته و هندوستان و هند و چين و جزاير اندونزی رسيده است . به هر حال چای از هر نقطه ای كه شيوع و ترويجش آغاز گرديده باشد يك نكته روشن و مسلم را در فلسفه وجود خود گنجانده است و آن اين كه به عنوان آشاميدنی اساسی مطرح و برای رفع تشنگي و خستگی و راحتی خاطر و اعصاب مفيد است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 15
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 


HPF بازدید : 342 دوشنبه 1392/04/31 نظرات (0)

 

این پروژه ، می‌تواند مهارت‌های مورد نیاز را به صورت نسبی از نظر عملی و نظری در زمینه ی تولید شکلات و تافی را در خواننده ایجاد کند . و همچنین این طرح راه اندازی یک کار عملی به صورت ساده و محدود نشان میدهد . همچنین می‌توان با مشخصات مواد اوليه ، قيمت و محل تامين آنها و ماشين‌آلات و تجهيزات مشخصات ماشين‌آلات حمل و نقل و تاسيسات برآورد زمين، ساختمانها و محوطه ‌سازي، انرژي مصرفي (‌آب، برق و سوخت )‌ نيروي انساني مورد نياز استهلاك ساليانه و تعمير و نگهداري در مورد راه اندازی این کارخانه آشنا شد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 28
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 154 یکشنبه 1392/04/30 نظرات (0)

 

چکیده طرح: این طرح در صورتی که با کیفیت استاندارد و به روش های صحیح انجام گیرد می تواند در بازار به یک محصول پرطرفدار در میان سایر محصولات دیگر کارخانجات تبدیل شود ، زیرا در بازار کنونی بسیاری از محصولات آبلیمویی از کیفیت و مرغوبیت کافی برخوردار نیستند ، و با توجه به وجود محصولات آبلیمو های تقلبی در بازار می توان با تولید محصول این طرح به روش صحیح و در نتیجه کیفیت عالی ، در بازار جایی را برای خود اختصاص دهد .

گاها شاهد توقیف و بسته شدن کارخانجاتی نظیر کارخانه "شهد کرمان" که دست به اقدام تولید آبلیمو بدون استفاده از لیمو زده بود و تنها با استفاده از اسیدهای مصنوعی و صنعتی، آبلیمو های تقلبی را به بازار عرضه می نمود ، بوده ایم.لذا در صورتی که طرح تولید و بسته بندی آبلیمو را با استفاده از دستگاهها و روش های استاندارد و صحیح و بهداشتی به مرحله عمل برسانیم می توان در بازار با دیگر کارخانجات تویلد این محصول رقابت کرد.

پروژه ای کامل جهت اخذ تسهیلات بانکی و ارائه دانشجویی با قیمتی مناسب

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 27
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 189 یکشنبه 1392/04/30 نظرات (0)

 

چکیده طرح: روغن زنجبیل از ریشه زنجبیل تازه بدست می‌آید و طعم تند و سوزان آن مربوط به وجود ترکیبی به نام Gingerol است و بیشتر خواص مفید زنجبیل به خاطر وجود این ترکیب است. روغن زنجبیل علاوه بر خواص دارویی منحصر بفرد ویژه ای که در درمان بسیاری از بیماریها دارد، در تهیه انواع مواد غذایی و نوشیدنی نیز استفاده میشود. در طرح ارائه شده به خصوصیات، کاربرد و موارد مصرف زنجبیل اشاره شده است. تقاضای مصرف این محصول با ارزش، با توجه به خواص منحصر بفرد آن بسیار زیاد است، در حالی که عرضه آن بسیار کم و خلا زیادی بین عرضه و تقاضای آن وجود دارد. لذا ایجاد واحدهای جدید تولیدی ضروری و بسیار با صرفه بنظر میرسد. در این طرح علاوه بر تجزیه و تحلیل کامل هزینه ها، روشهای مختلف استخراج روغن زنجبیل ارائه و تجارتی ترین روش (با ذکر کامل جزئیات عملیاتی که در افزایش راندمان استخراج موثرند) بهمراه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز، بطور کامل تشریح شده است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 6
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 174 شنبه 1392/04/29 نظرات (0)

 

«این فایل شامل دو عدد پروژه کارآفرینی کامل در زمینه گوسفتداری است که فایل ها در قالب ورد و پاورپوینت می باشند.»

چکیده: يكي از مهمترين مسائلي كه بايد در زندگي مورد استفاده قرار گيرد بايد از لحاظ انرژي – پروتئين – مواد معدني و ... تامين باشد . از همه ي اين ها مهم تر مسئله پروتئين است . بر اساس اعلام سازمان غذايي فائو هر فرد در روز به 75 – 65 گرم پروتئين نياز دارد – كه مي تواند از پروتئين گياهي و حيواني تامين شود – پروتئين گياهي 3/2 و پروتئين حيواني 3/1 است .

مناسب جهت اخذ تسهیلات و ارائه پروژه دانشجویی

...

فرمت فایل: PPT و DOC (ورد 2003 - پاورپوینت) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 25 و 15
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 274 جمعه 1392/04/21 نظرات (0)

 

طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي  

پرورش و نگهداري زنبور عسل  

با ظرفيت يكهزار كندو  

چکیده طرح:       عسل حاوي بيش از هفتاد ماده مفيد براي بدن انسان است. اساسا عسل از گلوكز، فروكتوز و منو ساكاريد ها ساخته شده است. همچنين عسل داراي آنزيم هاي مفيدي از جمله آميلاز، سوكراز، كاتالاز، پراكسيداز و ليپاز بوده و در رده بندي غذاهاي سرشار از آنزيمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اينكه مواد معدني مختلفي مانند كلسيم، سديم، پتاسيم، منيزيم، آهن، كلر، فسفر، گوگرد و يد نيز در عسل يافت مي‌شوند.    عسل به عنوان يك ماده كامل غذايي همچنين داراي انواع ويتامين ها (B1,B2,B3,B5,B6,C,E,K)، اسيدهاي آلي ( اسيد ماليك، وينيك، سيتريك، لاكتيك و اگزاليك ) و پروتئين‌ها بوده و مي‌تواند 315 تا 335 كيلوكالري انرژي ( به ازاي هر يكصد گرم ) توليد نمايد.      از ديگر سو عسل داراي خواص درماني، ضد عفوني كنندگي و حفاظت از مواد آلي در مقابل تجزيه و فساد مي‌باشد. ابن سينا دانشمند بزرگ ايران در كتاب قانون ، در مورد معجون فلاسفه ( تهيه شده با عسل ) مي‌نويسد :« ... در هنگام زياد شدن بلغم، اندرون را تقويت، نيرو را زياد، اشتها را باز مي‌كند، عسل ، خوراكي است كه جواني را جاويدان مي‌سازد، حافظه را نيرو مي‌بخشد و گذشته را در خاطره زنده مي‌كند، انديشه را پاك و زبان را مي‌گشايد.» ...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 20
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 242 جمعه 1392/04/21 نظرات (0)

 

موضوع طرح :پروار بندي گوساله   ظرفيت : يكصد راس در هر دوره ( دويست راس در سال )   محل اجراي طرح : قابل اجرا دركليه مناطق كشور

چکیده طرح: نياز انسان به پروتئين موجب شده كه دامهاي اهلي توسط بشر نگهداري و پرورش يافته و بخشي از نياز غذايي وي را تامين نمايند، گرچه در سالهاي اخير جايگزينهايي براي گوشت قرمز معرفي شده وليكن طعم ومزه گوشت كماكان اين محصول را بدون رقيب نگهداشته است. با عنايت به اينكه جمعيت دامي يك كشور  سرمايه ملي محسوب مي گردد تداوم توليد و استفاده صحيح از فراورده هاي آن حياتي مي باشد. بنا بر اين توليد گوشت قرمز بايد چنان باشد كه علاوه بر امكان تداوم توليد، صيــانت از جمعيت دامي كشــور را بعنوان يك سرمايه ملي و استفاده بهيــنه از فـرآورده هاي آن را ميســر سازد.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 20
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 156 چهارشنبه 1392/03/29 نظرات (0)

این فایل یک پروژه کامل از پرورش شتر مرغ است . و به صورت word میباشد که قابل ویرایش است .

 

چکیده طرح: در ايران  از حدود سال 1377 در جهت نگهداري و ازدياد اين حيوان اقدام گرديد که نتيجه آن صدور بيش از 200 فقره موافقت اصولي جهت ايجاد مزارع صنعتي پرورش شترمرغ در سطح کشور تا پايان سال 1382 است. امروزه در دنيا 2ميليون شترمرغ يافت مي شود که بيش از 10هزار قطعه آن در ايران وجود دارد. در کشورهاي کانادا، آمريکا، چين، استراليا، برخي از کشورهاي اروپايي و در اکثر کشورهاي خاورميانه پرورش اين پرنده امکانپذير است و به دليل اينکه از پوست، گوشت، پر و ساير اندامهاي اين پرنده استفاده مي شود، پرورش آن در ديگر کشورهاي جهان مرسوم شده است. اروپايي ها بيشترين متقاضيان گوشت شترمرغ اند و حدود 70 درصد صادرات شترمرغ آفريقا را جذب مي کنند و ژاپني ها هم خواهان پوست شترمرغ هستند. ايران در حال حاضر رقيبي جدي براي ديگر رقباي جهاني خود در اين صنعت محسوب مي شود و در آينده نزديک جزو کشورهاي صاحب نام توليدکننده شترمرغ خواهد شد.

فهرست:

  • چکیده
  • بخش معرفی
  • نام و نشانی متقاضیان
  • مشخصات محل اجرای طرح
  • عنوان محصول یا محصولات ( کالا/ خدمات)
  • میزان سرمایه گذاری
  • میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی)
  • خلاصه مدیریتی/ اجرایی
  • تجزیه و تحلیل صنعت
  • تجزیه و تحلیل محیطی
  • تجزیه و تحلیل بازار
  • تجزیه و تحلیل فنی
  • دورنمای شرکت / شرح کسب وکار
  • معرفی شرکت
  • سرمایه گذاران
  • دیدگاه / چشم انداز
  • ماموریت
  • اهداف اصلی
  • معرفی محصولات (کالا/ خدمات)
  • معرفی محصول
  • خدمات
  • تبلیغات
  • برنامه عملیاتی و تولید
  • مراحل و فرآیند تولید
  • برنامه کنترل کیفیت
  • مواد اولیه و بسته بندی
  • برآورد فضای مورد نیاز طرح
  • قیمت فروش محصول
  • منابع و مأخذ

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 22
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 137 چهارشنبه 1392/03/29 نظرات (0)

این فایل یک پروژه کامل کارآفرینی در باره پرورش قارچ میباشد . این فایل به صورت word بوده و قابل ویرایش میباشد.

چکیده طرح: از نظر تاریخچه،پرورش قارچ در هاله ای از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به  عنوان مواد توهم زا درفالگیری استفاده میکردندوقارچ راگوشت خدا می نامیدند،ولی بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچین تقریباًاز2000سال قبل با ساده ترین روش والهام از طبیعت برروی چوب درختان کشت می شده است وتکنولوژی روش کاشت این قارچ ها جزءهنرهای خیلی قدیمی و محرمانه ی این سرزمین ها بوده است،فقط تاریخ مشخص درپرورش قارچ دکمه ای بدست آمده است که طبق آن کاشت این قارچ درحدود 700سال قبل ازمیلاد درحومه ی پاریس بوسیله ی یک باغبان ناشناس فرانسوی صورت گرفت.کشت قارچ درگلخانه ها برای اولین بار درحدود سال 1754درسوئد ابداع شد وسپس به انگلستان وسایرنقاط اروپا گسترش یافت.

فهرست:

  • مقدمه
  • تهیه ی بذر قارچ
  • پروتئین
  • اهمیت قارچ در رژیم غذایی
  • قارچ های خوراکی مصرفی
  • سالن کشت وپرورش
  • روش تهیه ی بذر قارچ
  • زمین مورد نیاز طرح
  • ساختمان
  • محوطه
  • تجهیزات دفتری
  • ماشین آلات وتجهیزات
  • تأسیسات
  • سرمایه ثابت
  • هزینه ها
  • استهلاک
  • تعمیرات
  • سوخت و انرژی
  • پرسنل
  • هزینه کل
  • خرید مواد اولیه به ظرفیت 200 تن قارچ صدفی و دکمه ای در سال
  • فروش
  • سرمایه در گردش
  • سرما یه گذاری کل

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 13
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 158 چهارشنبه 1392/03/29 نظرات (0)

این فایل یک پروژه کامل کارآموزی  و همچنین یک طرح توجیهی کامل در مورد پرورش بلدرچین است و به صورت فایل word میباشد که قابل ویرایش است.

چکیده طرح:  بازار هدف تولیدات شرکت در حال حاضر خانواده هاي با درآمد متوسط به بالا می باشد. این بازار که شامل حدود 150000 نفر می باشد توانایی خرید بالقوه 350 تن گوشت و1700000 عدد تخم بلدرچین را دارد.این شرکت قادر به تولید و عرضه 80 تن گوشت و 400 هزار عدد تخم بلدرچین به بازار هدف است  كه معيار اصلي توليد گوشت است.

... فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 25

 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

HPF بازدید : 192 چهارشنبه 1392/03/22 نظرات (0)

چکیده طرح : تخم مرغ منبع بسیار خوب ید و فسفرست که ید برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان های بدن لازم است. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروریست و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. نیازهای تغذی های افراد بر حسب جنس و سنشان ۷ کالری انرژی متفاوت است. ارزش انرژی زایی تخم مرغ: یک عدد تخم مرغ متوسط ۶ دارد و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، ۳ درصد نیاز انرژی یک مرد بالغ و ۴ درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تامین می کند. پروتئین: تخم مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی ترست. پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسید آمینه های ضروری برای سلامتی بدن است. بنابراین مصرف تخ ممرغ با سایر مواد غذایی از نظر پروتئینی فقیر هستند مانند نان، برنج و غلات.

صنعت فرآوری تخم مرغ پیشرفتهای شگرفی را شاهد بوده است. امروزه با توجه به صنعتی شدن و تخصصی شدن امور تولید، فر آوری تخم مرغ جهت صنایع غذایی نیز رونق خاصی یافته است. تولید پودر تخم مرغ کامل، پودر سفیده، پودر زرده ، زرده مایع، سفیده مایع و تخم مرغ کامل مایع پاستوریزه با کاربری های خاص خود جایگاه ویژه ای یافته است. با توجه به امکان انتقال بیماری سالمونلا از طریق تخم مرغ به انسان و با توجه به گستردگی خانواده میکروبی آن که گسترده ترین خانواده میکروبی درجهان است، پاستوریزاسیون تخم مرغ جایگاه ویژه ای می یابد. در گذشته کارخانجات صنایع غذایی تخم مرغ را بطریق غیر بهداشتی شکسته که حتی اگر خود تخم مرغ سالم و عاری از بیماری سالمونلا بود بدلیل تماس با پوسته های کثیف و گاه آلوده با مدفوع تخم مرغ می توانست باعث آلودگی تخم مرغ مورد مصرف گردد. اما اکنون با استفاده از تکنولوژی تخم مرغ مایع پاستوریزه می توان تخم مرغ مورد نیاز را کاملا بهداشتی تهیه نمود.

فهرست:

  • خلاصه گزارش
  •  معرفی محصول
  •  نام و کد آیسیک محصول
  •  شماره تعرفه گمرکی
  •  شرایط واردات
  •  بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بین المللی)
  •  بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
  •  توضیح موارد مصرف و کاربرد
  •  بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
  •  اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
  •  کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
  •  شرایط صادرات
  •  وضعیت عرضه و تقاضا
  •  بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولیدات از آغاز برنامه سوم تا کنون و محل واحدها و تعداد آنها و سطح تکنول وژی واحدهای موجود، ظرفیت اسمی، ظرفیت عملی، علل عدم بهره برداری کامل از ظرفیت ها، نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول
  •  بررسی وضعیت طرح های جدید و طرح های توسعه در دست اجرا ( از نظر تعداد ، ظرفیت، محل اجرا، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولو ژی آنها و سرمایه گذاری های انجام شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)
  •  بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان سال  ( چقدر از کجا)
  •  بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
  •  بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان سال  و امکان توسعه آن
  •  بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم
  •  بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها
  •  تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی تکنولوژی های مرسوم در فرآیند تولید محصول
  •  بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به تفکیک و اینترنت و UNIDO ، ریالی و ارزی ( با استفاده از اطلاعات واحدهای موچود، در دست اجراء بانک های اطلاعاتی جهانی، شرکت های فروشنده تکنولوژی و تجهیزات و … )
  •  اطلاعات مربوط به سرمایه ثابت طرح
  •  هزینه های زمین
  • هزینه های محوطه سازی
  •  هزینه های ساختمان
  •  هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید
  •  هزینه های تاسیسات
  •  هزینه های وسائط نقلیه
  •  هزینه لوازم اداری و خدماتی
  •  هزینه های قبل از بهره برداری
  •  جمع هزینه های ثابت سرمایه گذاری
  •  سرمایه در گردش مورد نیاز طرح
  •  کل سرمایه مورد نیاز طرح
  •  تأمین منابع مالی طرح
  •  هزینه های سالیانه
  •  هزینه مواد اولیه
  •  هزینه نیروی انسانی
  •  هزینه های سوخت و انرژی مصرفی
  •  تعمیر و نگهداری
  •  استهلاک
  •  هزینه های سالیانه تولید
  •  شاخص های اقتصادی
  •  میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تامین آن از خارج یا داخل کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در روند تامین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده
  •  پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
  •  وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
  •  بررسی و تعیین میزان تامین آب ، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی (راه راه آهن – فرودگاه بندر …) و چگونگی امکان تامین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح   وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی
  •  تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید

...

فرمت فایل: PDF
تعداد صفحات: 54
 

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

تعداد صفحات : 2

درباره ما
محیطی امن و مناسب برای دانشجویان، محققیق و دانش آموزان جهت دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، جزوه، گزارش کارآموزی، گزارش کار، کتاب، نمونه سوال، طرح توجیهی و ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 697
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 143
  • بازدید امروز : 436
  • باردید دیروز : 420
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 856
  • بازدید ماه : 856
  • بازدید سال : 76,164
  • بازدید کلی : 540,950
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد